Nordisk Natteravne Dag 2023 i Næstved

Omkring 100 natteravne deltog i Nordisk Natteravne Dag 2023 i Næstved d. 9. september 2023. Mange sponsorer  gjort dagen mulig, og borgmester Carsten Rasmussen holdt tale ved åbningen, der foregik på JB10 i Jernbanegade.

I åbningstalen refererede borgmester Carsten Rasmussen bl.a. flere gange til Rasmus Seebachs sang "Natteravn".

- Jeg vil godt tillade mig gætte på, at I alle sammen har hørt  hørt Rasmus Seebachs sang Natteravn.

I sangen synger han "Jeg flakker rundt. Jeg ved ikke hvor jeg hører til?  Hvad fanden skal det føre til ?"

Mon ikke en hel del unge kan sætte sig ind i det som Rasmus Seebach synger om.

- Alle ved hvem I er, og hvorfor I er der. I hjælper dem der har kærestesorger og dem der er stormende forelskede. Når et ungt menneske har brug for en snak eller et skulderklap, så er I der. I ringer efter forstærkning, hvis der er behov for det.

Tusind tak for at I passer på vores unge mennesker om natten. Jeg er rigtig glad for, at I har valgt at holde Nordisk Natteravnedag her i vores by, sluttede borgmesteren.

Herefter var der rundvisning rundt om i Næstved by ligesom en sejltur med "Friheden" var på programmet, inden der blev sluttet af med fest for alle de frivillige.






Fotos: Jan Christensen

Send et tip om 112-nyheder eller "Det sker i Næstved". Husk at skrive dit telefonnummer.

Navn

Mail *

Meddelelse *

Du kan også kontakte Næstved Nyts redaktion og fotograf på e-mail: fotojan@outlook.dk

Seneste nyheder