Møns Banks Næstved-afdelings Fie Møller har netop afsluttet sin uddannelse som finansøkonom med et imponerende 12-tal i sin afsluttende opgave. Men det var ikke kun de faglige evner, der stjal billedet ved dimissionen, hvor hun også modtog den ærefulde pris "Den lyserøde brosten" for sit enestående engagement.
Fie Møller har netop sat kronen på værket i sin uddannelse med et flot 12-tal i sin afsluttende opgave. Præstationen vækker stor glæde hos kollegerne i banken, men det er i lige så høj grad hendes personlige aftryk på studiemiljøet, der nu trækker opmærksomhed og rosende ord.
Ved overrækkelsen af eksamensbeviserne modtog den nyklækkede finansøkonom nemlig også hædersprisen "Den lyserøde brosten". Prisen er en ganske særlig anerkendelse, der uddeles til en studerende, som tør sige tingene højt, stille spørgsmålstegn og udfordre de vante rammer. Skolen begrundede valget med, at uddannelser netop kun bliver bedre, når nogen har modet til at pege på de elementer, der kan forbedres, og her har den lokale Møns Bank-medarbejder i den grad markeret sig.
I motivationen fra skolen lød det, at prismodtageren har været utrolig målrettet helt fra første skoledag. Hun har vidst præcis, hvor hun ville hen, og har stillet store krav til både sig selv og til uddannelsens kvalitet. Hvis noget ikke levede op til forventningerne undervejs i forløbet, har underviserne bestemt fået det at vide. Denne ærlighed er dog altid blevet leveret med et stærkt personligt engagement og stor omsorg, hvilket skolen i sin tale meget rammende valgte at kalde for det lyserøde input.
Det blev ved dimissionen understreget, at hendes stemme aldrig har været kritisk bare for kritikkens skyld, men at den tværtimod altid er udsprunget af et dybt ønske om mening og kvalitet i undervisningen. Alt dette har Fie Møller formået at levere og samtidig møde både undervisere og sine medstuderende med et smil på læben og en kæk kommentar.

