Fredag eftermiddag klokken 16.58 rykkede politiet ud til et færdselsuheld på Landevejen nær BonBon-Land i Holme-Olstrup. Tre biler var stødt sammen blot få meter fra en af Sund & Bælts kontrolvogne, der holdt på en parkeringsplads langs "Gedestien".
Uheldet opstod, da en 20-årig kvindelig bilist kørte op i en forankørende bil ført af en 48-årig mand, som derved blev skubbet ind i en tredje bil med en 26-årig kvinde bag rattet.
Operatøren i kontrolvognen fortæller til Næstved Nyt, at hun pludselig hørte et kraftigt brag og kiggede op til synet af de tre sammenstødte biler.
Kontrolvognen kan for mange bilister have lignet en af politiets fotovogne til forveksling, men Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi oplyser, at der ikke var tale om en fartkontrol. Selvom vognen var udstyret med et kameraskilt, bar den Sund & Bælts logo på siden.
Uheldet opstod, da en 20-årig kvindelig bilist kørte op i en forankørende bil ført af en 48-årig mand, som derved blev skubbet ind i en tredje bil med en 26-årig kvinde bag rattet.
Operatøren i kontrolvognen fortæller til Næstved Nyt, at hun pludselig hørte et kraftigt brag og kiggede op til synet af de tre sammenstødte biler.
Kontrolvognen kan for mange bilister have lignet en af politiets fotovogne til forveksling, men Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi oplyser, at der ikke var tale om en fartkontrol. Selvom vognen var udstyret med et kameraskilt, bar den Sund & Bælts logo på siden.
Sund & Bælt oplyser til Næstved Nyt, at den mobile enhed udelukkende var på stedet for at tjekke, om der var betalt vejafgift for lastbiler over 12 tons. Denne kontrol foregår via automatiske nummerpladeopslag, og der foretages ingen hastighedsmåling eller nogen former for kontrol af personbiler.
Ingen personer kom noget til ved uheldet, men de materielle skader var omfattende. En hvid Mercedes stationcar fik mindre skader, mens en sort Skoda Citigo fik betydelige skader, og det tredje involverede og beskadigede køretøj en Renault Clio kunne køre fra stedet selv.
Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi oplyser, at der ikke er rejst sigtelse mod nogen i sagen.
Ingen personer kom noget til ved uheldet, men de materielle skader var omfattende. En hvid Mercedes stationcar fik mindre skader, mens en sort Skoda Citigo fik betydelige skader, og det tredje involverede og beskadigede køretøj en Renault Clio kunne køre fra stedet selv.
Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi oplyser, at der ikke er rejst sigtelse mod nogen i sagen.

