Den nye dreng i klassen stikker af - Farvel til byrådsmedlem Anders Gjesing

Byrådsmedlem Anders Gjesing (A) udtræder af byrådet på grund af nyt arbejde pr. 31. maj 2024. Han blev valgt ind i 2022.

Fra begge sider af byrådssalen var der stor ros til det udtrædende byrådsmedlem, da sagen blev behandlet tirsdag aften på byrådets møde.

Som følge af Anders Gjesings nye job indtræder Christian von Benzon (A) i byrådet i Plan-, Teknik- og Lokaldemokratiudvalget  og § 17.4 Udvalg for Udvikling af Havnebydel. Desuden indtræder han i  Havnebestyrelsen for Næstved Havn og i bestyrelsen for Næstved Erhverv A/S.

Tina Højlund Pedersen (A) indtræder i NK-Forsyning.

Rune Kristensen (C) sagde under sagens behandling:

- Det er altid svært at sige farvel til en god kammerat, også selv om det har været en slåskammerat.

- Anders har været en rigtig god kammerat for rigtig mange af os herinde. Han er et enormt behageligt menneske og en, som man har kunnet have nogle rigtig gode snakke med, både til møder men også uden for dagsordenen. Han vil blive savnet, og stor tak til ham for rigtig godt samarbejde.

Der var også tak fra byrådsmedlemmerne Marc Hvenegaard (C), Kenneth Sørensen (V),  Hanne Sørensen (A), Kasper Schneider (I), Aligo Francis (A) og Anette Brix (C).

Linda Frederiksen (A) supplerede:

- Jeg har jo være så heldig at sidde i Havnebestyrelsen og i § 17.4 Udvalg for Udvikling af Havnebydel. Det har været meget berigende, at have nogle friske øjne med i de her ting. Anders har været meget velorienteret i sagerne og haft nogle gode synspunkter, og en gang imellem måske også rusket lidt i os, når vi blev lidt for kommunale eller lidt for kedelige i vores betragtninger. Det kommer jeg til at savne. 

På byrådets møde sagde Anders Gjesing under næstsidste punkt selv et par ord.  Han fortalte bl.a., at han ikke er nogen stor fan af kameraet i byrådssalen, der sender live fra møderne, men ikke dækker det mere uformelle arbejde i udvalgene:

- Der en ingen, der har lyst til at følge med i en debat, hvor folk bare taler for at tale. Carsten Rasmussen sagde på et tidspunkt, da det blev offentliggjort, at jeg fik nyt job, at jeg jo ikke har sagt så meget i byrådet. 

- Det vil jeg muligvis lade være en opfordring. Jeg har sagt noget, når jeg har haft noget på hjertet, og når jeg har følt, at jeg har kunnet bidrage til en debat, og når jeg har følt, at det var vigtigt. 

- Kan I ikke lige falde i søvn til det i aften og lige tænke over det.  Der er brug for, at vi passer på hinanden og det her fine sted, hvor vi sidder, sluttede han. 

Borgmesteren takkede også Anders Gjessing for indsatsen, inden der blev sagt et mere uformelt farvel lige efter byrådets møde. 

Anders Gjesing. Foto: Jan Christensen / ISO 4700 Photography


Læs også:

Anders Gjesing bliver ny direktør i NK-Forsyning og Envafors og udtræder af byrådet '








Send et tip om 112-nyheder eller "Det sker i Næstved". Husk at skrive dit telefonnummer.

Navn

Mail *

Meddelelse *

Du kan også kontakte Næstved Nyts redaktion og fotograf på e-mail: fotojan@outlook.dk

Seneste nyheder

Nyheder fra arkivet (klik her)

Vis mere