Kajakroer tænder lys efter fundet af livløs person i Næstved Havn

NÆSTVED: Det var to erfarne havkajakroere, der søndag ved 13.30 tiden bemærkede noget usædvanligt på to meters vand ud for Petersens Pizza i Suså Havn.
 
- Min kammerat og jeg ror gennem kanalen og ind til inderhavnen for at træne havkajakteknik i den stærke strøm, der er for tiden, fortæller kajakroeren til Næstved Nyt.
 
- Jeg ser så noget ligge ved en af pælene og tror først, at det er et dødt dyr eller noget gammelt tøj. Jeg får dog lidt efter konstateret, at det faktisk er en person, fortæller kajakroeren, hvis navn Næstved Nyt  har valgt ikke at offentliggøre.

- Jeg får straks en forbipasserende til at ringe til politiet, mens vi ligger ude i kajakkerne i det strømmende vand. Der er meget hurtigt folk fremme ved os, og det er både ambulance, politi og brandvæsenet, der kommer med en båd, fortæller han.

- Politiet taler selvfølgelig med os, og gør også meget ud af at sikre sig, at både min kammerat og jeg er okay. Det er vi heldigvis begge to, siger kajakroeren søndag aften til Næstved Nyt.

- Politiet har også tilbudt os psykologhjælp, hvis vi senere skulle få behov for at tale mere om hændelsen, fortæller han.

- Vi er bare glade for, at det var os og ikke eksempelvis et par børn, der fandt personen i vandet. Nu kan eventuel familie og efterladte måske så også få mere ro i hjertet, siger han.  

- I aften tænder jeg et lys herhjemme og håber, at de efterladte kan få en form for fred nu. Hvil i fred du ukendte, siger kajakroeren efter dagens meget usædvanlige tur på vandet.


Tekst og foto: ISO 4700 Photography (C)

Send et tip om 112-nyheder eller "Det sker i Næstved". Husk at skrive dit telefonnummer.

Navn

Mail *

Meddelelse *

Du kan også kontakte Næstved Nyts redaktion og fotograf på e-mail: fotojan@outlook.dk

Seneste nyheder

Nyheder fra arkivet (klik her)

Vis mere