Østtyskeren Thomas fik fat i seks billetter til Obama-event i Næstved



Arena Næstveds foyer var fyldt med håbefulde billetkøbere tirsdag morgen.
Foto: ISO 4700 Photography

En af de håbefulde billetkøbere, der var mødt op i Arena Næstved tirsdag morgen var Thomas Vogel fra Langebæk ved Vordingborg. Han fortalte, at han håbede at kunne sikre sig seks billetter til An evening with President Obama. 

Med nummer 55 i køen var han lidt spændt på, om det ville lykkes at få billetterne, da salget gik i gang. 

- Obama er en af de få politikere, der har en vision og som står for nogle værdier.  Jeg er virkelig imponeret af Obama, og føler mig inspireret af ham. Og så håber jeg også på, at få billetter til vores børn, der går i gymnasiet, fortæller han til Næstved Nyt, mens han venter i billetkøen. 

- Jeg er selv født i Berlin, og har nu boet 20 år i Danmark. Jeg oplevede murens fald og blev boende i Berlin i årene efter. Mine børn er født her i Danmark og er nu 17 år og 18 1/2 år gamle. Og så er jeg er gift med en englænder, fortæller han.

- At have oplevet Murens fald, har været både godt og ondt for mig. Jeg døjer stadig med nogle ting fra diktaturet, men på den anden side, er det også nogle ting, jeg er glad for at have oplevet. Det er fordi, jeg nu ved,  hvor stærk jeg er, fortæller han.

- Da Muren faldt, var jeg midt i tyverne, og havde et år tilbage af studierne som ingeniør. Det var stort, og man var forskrækket dengang. Falder muren virkelig, eller er det en fejl? Kommer den op igen? 

- Det var meget specielt, og som østtysker var jeg ovenikøbet til en begravelse i Vesttyskland, da det hele skete. 

- Jeg havde til begravelsen i vest netop mødt min bror igen for første gang, efter at han var flygtet til Vesttyskland, fortæller han.

Da Næstved Nyt fanger Thomas Vogel i telefonen senere på formiddagen fortæller han, at han heldigvis fik fat i seks billetter.
 
- Jeg er meget imponeret over, hvor meget styr der var på billetsalget, der foregik i god ro og orden. Men jeg tror, at jeg fik fat i nogle af de allersidste billetter, fortæller den tidligere østtysker, der snart skal høre Obama tale i Næstved.


Tekst: Jan Christensen / Næstved Nyt - ISO 4700 Photography 

Send et tip om 112-nyheder eller "Det sker i Næstved". Husk at skrive dit telefonnummer.

Navn

Mail *

Meddelelse *

Du kan også kontakte Næstved Nyts redaktion og fotograf på e-mail: fotojan@outlook.dk

Seneste nyheder

Nyheder fra arkivet (klik her)

Vis mere